Kampania Youtube – czyli o tym, jak dobre wideo sprzyja konwersjom!

4 maja 2021 | Robert Narloch

 

YouTube to nie tylko platforma, na której można oglądać filmy czy teledyski, to przede wszystkim dobre miejsce do prowadzenia działań reklamowych. Platforma, na której pojawiają się filmy z całego świata, stała się konkurencją dla telewizji. Kampania na YouTube to sposób na reklamę zarówno swojego kanału, ale również innych usług i produktów.

Reklama na YouTube– format reklamy wideo a cel

W zależności od tego, jakie cele chcemy osiągnąć, warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniego formatu reklamowego. To właśnie forma reklamy będzie wpływała na wyświetlenia tejże reklamy i kreację, która powinna zostać w nim wyeksponowana.

Podstawowym formatem reklamy wideo na YouTube jest tzw. TrueView In-Stream. Jest to reklama wyświetlana przed filmem, w jego trakcie lub po jego zakończeniu. Oglądający może taką reklamę pominąć po 5 sekundach. Decydując się na tę opcję, masz pewność, że Twój spot będzie wyświetlał się na portalu YouTube oraz w witrynach partnerów wideo i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google. Pamiętaj jednak, że zapłacisz za reklamę tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund materiału video lub wejdzie w jakąkolwiek reakcję z Twoim spotem.

Drugi format reklamy wideo, tzw. TrueView Discovery, będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania na portalu YouTube oraz obok powiązanych filmów na tym portalu. Sama zaś reklama powinna składać się z tekstu i miniatury obrazu pochodzącego z wideo. Jak łatwo się domyślić, za reklamę zapłacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie miniaturę, aby obejrzeć spot.

Ostatnim formatem reklamowym są reklamy przerywnikowe, czyli Bumper Ads. Jest to bardzo efektywny rodzaj reklam, które dzięki swojej krótkiej formie (mogą maksymalnie trwać 6 sekund) i zawartego w nich CTA, są w stanie przyciągnąć uwagę konsumentów. Ten konkretny rodzaj reklam dedykowany jest urządzeniom mobilnym oraz wyświetla się przed filmem, w jego trakcie lub po zakończeniu. Oglądający nie mają możliwości pominięcia reklamy. Inna jest też forma rozliczania za reklamę w tym formacie – płacisz za każde 1000 wyświetleń reklamy.

Bumper Ads są świetnym uzupełnieniem kampanii reklamowej, które przez swoją formę graficzną mają dotrzeć z wyraźnym przekazem do użytkowników i zachęcić  ich do śledzenia marki. Warto jednak pamiętać, że aby ten rodzaj reklamy przynosił korzyści, forma wizualna musi mieć taką postać, by w najwyższym stopniu skupić uwagę oglądającego. Reklama powinna być bardzo dynamiczna, zawierać proste komunikaty, a nawet odrobinę kontrowersyjna.

Reklama, która buduje zasięgi!

Ten ostatni rodzaj reklam bardzo często jest wykorzystywany do budowania świadomości marki wśród konsumentów. Plusem tej formy reklamy są przede wszystkim korzyści finansowe (reklama jest dużo tańsza od kampanii reklamowej prowadzonej w telewizji czy w prasie branżowej). Plusem jest również możliwość dotarcia do nowych odbiorców, szczególnie młodszych, którzy najczęściej korzystają z portalu YouTube. Należy pamiętać, że to ta grupa osób w przyszłości stanie się najprawdopodobniej naszymi konsumentami.

Dlatego ważne jest nie tylko dobrze zrobione wideo czy dobrze napisane copy, ale też odpowiednio skonstruowany plan, który przełoży się na konwersje. Jako agencja reklamowa od lat mamy do czynienia z prowadzeniem podobnych przedsięwzięć. Swoim klientom proponujemy opracowanie szczegółowego harmonogramu i napisania scenariusza, który będzie prezentował dobrze zarówno markę, jak i produkt.

Chcąc osiągnąć sukces, musisz pamiętać, że działania na YouTubie, to tylko jedna ze składowych dobrze przeprowadzonej kampanii. Kampanię promocyjną warto wzbogacić o social media, z kolei kampanię wizerunkową o odpowiednią widoczność w wyszukiwarce i rozpoznawalność wśród konsumentów. Ważne jest kompleksowe działania i stworzenie  wspólnej komunikacji, która przyniesie korzyści zarówno dla firmy, jak i odbiorców.